پروژه SARAi: جایی که تمرین سنتی و فناوری کشاورزی با هم ملاقات می کنند – FlipScience


پروژه SARAi، کشاورزی، محترمپروژه SARAi، کشاورزی، محترم

پروژه سارای


نویسنده: Rainiel Kyle Guison، Amiel Earle Malabanan، John Gerald Navera و Sophia Romilla

آسمان صاف، هوای مرطوب – این یک صبح تابستانی روشن است و مانگ آپولو آگیلار به تازگی تصمیم گرفته است که زمان کاشت دوباره برنج فرا رسیده است. مانگ آپولو یک کشاورز 58 ساله از مابیتاک، لاگونا است که از دهه 1990 به دنبال راه والدینش کشاورزی می کند. او در طول 30 سال کشاورزی خود، غریزه ای برای تعیین بهترین زمان برای کاشت و رشد محصولات برنج ایجاد کرد.

«سا تاگال نگ پناهون [na nagsasaka kami], nagre-rely na kami sa تجربه کونگ کایلان ماگتتانیم ng palay. ناسا پناهون کاسی یان کایا ‘یون انگ بسهان نمین.’

(برای سالها [that we have been farming]، ما به تجربه خود در تعیین فصل کاشت برنج تکیه می کنیم. ما زمان را مشاهده می کنیم که به عنوان پایه و اساس ما عمل می کند.)

مانگ آپولو و سایر کشاورزان مابیتاک علاوه بر غریزه خود، هنوز تکنیک‌های سنتی کشاورزی را تمرین می‌کنند. آنها همچنان در برابر آفتاب خشن برای کاشت نهال، استفاده از کود و سم پاشی، از جمله کارهای دیگر، شجاعت می کنند. آنها همچنین از کارباو برای کاشت در مناطق عمیق تر زمین های کشاورزی استفاده می کنند. شامل کار خسته کننده است. همانطور که آهنگ محلی فیلیپینی می گوید:مگتانیم آی دی بیرو.(“کاشت برنج شوخی نیست.”)

زمانی که ارتقا به یک گزینه تبدیل می شود

با توجه به فرآیندهای طاقت فرسا کشاورزی، کشاورزان یاد گرفته اند که از ظهور فناوری و مدرنیزه شدن آن برای کشاورزی قدردانی کنند. در مزرعه مانگ آپولو، برخی از شیوه های کشاورزی با کمک ماشین آلات، به ویژه در مرحله پس از تولید، بهینه شده اند. این مرحله شامل برداشت دانه‌های برنجی است که برای وعده‌های غذایی روزانه خود می‌پزیم.

برداشت برنج یک فرآیند پیچیده است. این شامل مراحل زیادی است تا اطمینان حاصل شود که یک کاسه برنج خوب روی میز شام خود داریم. پس از آماده شدن گیاه برنج برای برداشت، حدود 80 درصد دانه ها به جای سبز شدن باید زرد شوند. اگر سعی کنید دانه برنج را بجوید، باید سفت تا سفت باشد و شکننده نباشد.

فرآیند خانه. روش های مختلفی برای برداشت برنج بسته به ماشین آلات موجود وجود دارد. موسسه بین المللی تحقیقات برنج

برداشت فرآیند بریدن ساقه گیاه است. برای درک بهتر این موضوع، گیاه برنج را به صورت یک علف بلند با دانه هایی در بالا تصور کنید. وظیفه جمع آوری بذرها، هم برای تهیه غذا و هم برای فرآیند کاشت مجدد برنج در آینده است.

پس از دریافت بسته‌های چمن، آنها را در آفتاب می‌گذاریم تا خشک شوند، زیرا ساقه‌ها هنوز مرطوب هستند. مرحله بعدی کشیدن آنهاست، که در اصل دسته های چمن را به مکان دیگری منتقل می کند که دانه ها از بقیه گیاه جدا می شوند. برداشتن دانه ها شامل تکان دادن دسته های چمن یا برخورد آنها به سطح سخت است. این فرآیند که به آن خرمنکوبی می گویند باعث ریزش دانه ها از ساقه های چمن می شود. بعد از جمع آوری دانه ها، مرحله بعدی این است که آنها را با الک کردن یا الک کردن تمیز کنید تا دانه های خالی، گرد و غبار و سایر زباله ها از بین برود.

و شما آن را دارید – ما دانه ها را از علف های بلند برداشت کرده ایم، درست همانطور که کشاورزان برنج را از یک شالیزار برداشت می کنند.

بکارید، رشد کنید، برداشت کنید. تولید مرحله ای محصولات برنج. حلقه فلوچارت از بانک دانش IRRI.

در مزرعه مانگ آپولو، فرآیندهای پس از تولید با استفاده از ماشین برداشت برنج مکانیکی انجام می‌شود که به آن‌ها کمک کرده است تا از آسیب به دانه جلوگیری کنند تا بتوانند برنج بیشتر و با کیفیت‌تری برداشت کنند. برخی از فرآیندهای ذکر شده در بالا، مانند خشک کردن مزرعه، به سرعت کیفیت دانه برنج را کاهش می دهد و در نتیجه باعث از بین رفتن محصول می شود. خوشبختانه بسیاری از کشاورزان ماشین آلات پس از برداشت مانند کمباین برنج و خشک کن را از وزارت کشاورزی دریافت کرده اند.

همانطور که مانگ آپولو گفت: «پابور کامی دیان [sa post-harvest machinery] dito sa farm namin kasi napapabilis ang processo na tatlo hanggang apat na araw na pag-aani، tapos magbibilad pa. حالا با استفاده از کمباین و خشک کن مکانیکی می توانید این کار را انجام دهید. Madaling maging pera, sa madaling salita.’

(“ما از آن حمایت می کنیم [post-harvest machinery] اینجا در مزرعه ما، زیرا روند برداشت و خشک کردن سه تا چهار روزه را سرعت می بخشد. اکنون که از ماشین برداشت و خشک کن مکانیکی استفاده می کنیم، فقط چند ساعت طول می کشد. به عبارت ساده تر، ما سریعتر پول در می آوریم.)

به دلیل این مزایا، برگی. دفتر کشاورزی شهرداری Mabitac (MAO) برای مشارکت در نوسازی باز است. در واقع، جانویفران پاتریک سالوادور، مدیر ارشد MAO اشاره کرد که آنها اخیراً در پروژه ای با وزارت علوم و فناوری (DOST) به نام SARAi (رویکردهای هوشمندانه برای احیای کشاورزی به عنوان یک صنعت در فیلیپین) شرکت کردند.

SARAi: پل بین عمل سنتی و فناوری

پروژه SARAi یک برنامه تحقیقاتی است که برای ارائه اطلاعات مفید به کشاورزان محلی برای بهبود محصولات آنها اجرا می شود.

به طور خاص، SARAi به کشاورزان کمک می کند تا بدانند آب و هوا چگونه خواهد بود، چه نوع محصولاتی را باید برای فصل بکارند، از چه نوع خاکی برای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود استفاده کنند، و چه نوع آفات و آفات بیماری هایی که محصولات زراعی دارند مستعد ابتلا هستند. تیم پروژه همچنین پهپادهایی را توسعه داد که به آنها اجازه می‌داد نظارت کنند که آیا محصولاتشان هنوز سالم هستند یا به مراقبت بیشتری نیاز دارند. با نوآوری مستمر SARAi، آنها توانستند از ماهواره‌هایی استفاده کنند که به آنها امکان پیش‌بینی بارندگی در هفته را می‌داد، همراه با سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) که به آنها کمک کرد زمین‌های کشاورزی را شناسایی کنند که از محصولات خاص مراقبت می‌کردند.

نوآوری در محل. یک سیستم آب و هوای خودکار (AWS) در Occidental Mindoro برای نظارت و پیش‌بینی محیط کشت ساخته شده است. اسکرین شات از آرشیو ویدئوی پروژه SARAi.

مشارکت SARAi با برگی. Mabitac در طول فصل خشک و مرطوب 2022 بر گرفتن تصاویر ماهواره ای از زمین های کشاورزی خود متمرکز شد.

وی گفت: «مشارکت کشاورزان ما زیاد نیست [sa proyekto]از آنجایی که داده های جوان مربوط به پروژه SARAi را می توان در برنامه توسعه شهرداری که در سطح شهرداری ساخته شده است، ادغام کرد. سالوادور توضیح داد.

(«کشاورزان ما دخالت چندانی نداشتند [in the project]اما ما توانستیم داده های پروژه SARAi را با طرح توسعه شهرداری خود ادغام کنیم، بنابراین در سطح شهرداری مفید بود.)

او همچنین گفت که دلیل اینکه کشاورزان به طور کامل مفاهیم این پروژه را درک نکرده اند این است که مشارکت بیشتر بر جمع آوری داده ها متمرکز است تا استفاده مستقیم از فناوری SARAi.

مشارکت آنها در حال حاضر متوقف شده است زیرا پروژه هنوز در انتظار تمدید بودجه است. پروژه SARAi اساساً توسط شورای تحقیقات و توسعه کشاورزی، آبزی و منابع طبیعی فیلیپین (PCAARRD) از نوامبر 2013 تأمین مالی شده است. به جوامع محلی

یک پروژه اشتیاق. پروفسور نلیو آلتوروس از UPLB در مورد چگونگی پیشرفت پروژه SARAi در طول سال ها صحبت می کند. عکس از آمیل مالابانان.

در مصاحبه ای با پروفسور Nelio Altoveros از UPLB، یکی از رهبران پروژه SARAi، او به اشتراک گذاشت که این پروژه هدف نهایی خود را از ارائه مشاوره تا ایجاد مراکز SARAi در سطح منطقه ای و اجتماعی که کشاورزان می توانند برای دریافت اطلاعات در زمان واقعی از آنها بازدید کنند، به روز کرده است. گزارش شرایط اولیه مزرعه در حالت ایده آل، کشاورزان همچنین می توانند از آفاتی که در مزرعه خود می بینند عکس بگیرند تا بتوان به سرعت آنها را ارزیابی کرد تا بتوانند به راحتی از شر آنها خلاص شوند و در آینده از آنها دوری کنند.

آلتوروس گفت: “SARAi همچنین به فعالیت خود ادامه می دهد زیرا بسیاری از دانشمندان و محققان مختلف به پروژه SARAi علاقه مند هستند، به خصوص به دلیل تأثیر مستقیم آن بر سهامداران ما.” وی همچنین افزود که آنها انگیزه دارند تا در مورد اینکه چگونه می توانند پروژه و فناوری های آن را بیشتر توسعه دهند کار کنند زیرا SARAi یکی از پروژه های متعددی است که توسط DOST تمویل می شود و این توانایی را دارد که صنعت کشاورزی کشور را در آینده متحول کند.

آلتوروس به اشتراک گذاشت که از سال 2018 با SARAi بوده و به حمایت از آن ادامه خواهد داد، حتی اگر به عنوان یک عضو هیئت علمی تمام وقت در کنار همکارانش به صورت حرفه ای کار می کند و SARAi را “پروژه اشتیاق” آنها می نامد.

نظارت شده است. پروژه SARAi از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر وضعیت محصولات در زمین های کشاورزی استفاده می کند. عکس از آمیل مالابانان.

از طرفی برگی. کشاورزان محلی Mabitac هنوز از نوآوری های تکنولوژی SARAi استفاده نکرده اند. انگ سالوادور بیان کرد که آنها مشتاقانه منتظر هستند که چگونه می توانند پیچیدگی کشاورزی را ساده کنند. دلیل این امر این است که فناوری SARAi جایگزین کشاورزان در مزرعه نمی شود، که یکی از نگرانی هایی است که کشاورزان محلی با آن مواجه هستند و معمولاً آنها را نسبت به ارتقاء تمایلی نشان نمی دهد.

به گفته مانگ آپولو، منظور آنها این است که کشاورزان برای حمایت از خانواده خود به کار خود نیاز دارند، به همین دلیل است که آنها تمام فرآیندهای خود را به طور کامل مکانیزه نمی کنند.

«پاگ تاتانونگین مو یونگ ماست نگ کاساما، هندی نامن نمین اینالیس یونگ منانانانیم پارا نمان هندی نوالوان نگ هاناپبوهای یونگ اتینگ کاساما. مانگ آپولو توضیح داد: «آنگ ناوالا لنگ یونگ ماگ-آنی به مانو-مانو، کاســی ماس پابور سا آمینگ کاساما یونگ مابیلیس نا فرآیندو، لالو نا کونگ گوستو مونگ مگ-ثانیه برش».

(“اگر از اکثر کشاورزان بپرسید، ما کسانی را که در مزارع کاشت می کنند اخراج نمی کنیم تا کشاورزان ما امرار معاش خود را از دست ندهند. تنها نقش کشاورزی که ما حذف کرده ایم کسانی است که با دست برداشت می کنند زیرا ما روند سریعتر را ترجیح می دهیم. با ماشین ها، به خصوص اگر بخواهیم برش دوم را انجام دهیم.”)

یکی از ابداعات اصلی پروژه SARAi سیستم پایش آب و هوا است. 20 ایستگاه هواشناسی در سراسر کشور تاسیس شده است که دو تای آنها در دانشگاه فیلیپین Los Baños هستند. آنها می توانند تقویم کاشت و برداشت کشاورزان را از طریق داده ها راهنمایی کنند. اگرچه آنها به طور سنتی بر غرایز خود متکی بوده اند، اما پیش بینی آب و هوا مبتنی بر علم به راحتی در دسترس است وب سایت سارای می توانند به طور قابل توجهی دقت فرآیندهای کشاورزی خود را بهبود بخشند.

پتانسیل های بینایی

که در مصاحبه ABS-CBNوزارت دارایی گفت که فیلیپین به دنبال نقشه برداری ماهواره ای برای کمک به مبارزه با تورم است. یکی از فناوری‌هایی که آژانس ذکر کرد، پروژه SARAi بود، زیرا پیشنهاد ارزش آن برای به حداکثر رساندن رشد محصول می‌تواند به تولید ناخالص داخلی فیلیپین کمک کند.

در فوریه 2023، رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور تأیید کرد دستور اجرایی 17، یا “بازبینی قوانین و مقررات برای اجرای سیستم شغلی علمی تحت فرمان اجرایی 901 (S. 1983)” که نشان می دهد دولت به تحقیق و توسعه علمی و نوآوری و اختراع علمی اولویت خواهد داد. این باید ادامه پروژه هایی مانند SARAi را تضمین کند.

در همین حال، آلتوروس بر اهمیت مشارکت MGS در این پروژه، به ویژه برای تسهیل جوامع کشاورزی تاکید کرد. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به ترویج نگرش مثبت کشاورزان نسبت به پروژه SARAi کمک کنند.

آینده کشاورزی. نوآوری های معرفی شده توسط پروژه SARAi تنها در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که ذینفعان مایل به پذیرش فناوری جدید باشند. اسکرین شات از آرشیو ویدئوی پروژه SARAi.

فیلیپین پتانسیل زیادی برای رشد و توسعه بیشتر به ویژه در بخش کشاورزی دارد. در حالی که پروژه‌هایی مانند SARAi انگیزه بسیار مورد نیاز را فراهم می‌کنند، به همان اندازه ضروری است که ذینفعان برای نوسازی بازتر شوند. در واقع، افراد پشت سر موفقیت SARAi – کشاورزان، فن‌آوران و کارشناسان – گواهی بر آنچه می‌توان با برخورد سنتی و فناوری کشاورزی به دست آورد.MF


منابع

  • پست پروداکشن – بانک دانش برنج IRRI. (n.d.). http://www.knowledgebank.irri.org/step-by-step-production/postharvest
  • وارن دو گوزمن، اخبار ABS-CBN. (2023، 4 آوریل). Diokno به فناوری ماهواره ای برای مبارزه با تورم نگاه می کند. اخبار ABS-CBN. https://news.abs-cbn.com/business/04/04/23/diokno-eyes-satellite-tech-to-fight-inflation?fbclid=IwAR2l_SAwVWpbyP8tpxhTJnyAWnjPSbKCY6ankhGLY5UrnGlldQVRGoHd

کتاب Flipscienceکتاب Flipscienceیک کتاب Flipscience در آمازون سفارش دهیدیک کتاب Flipscience در آمازون سفارش دهیدپیش سفارشپیش سفارش





Source link

پیمایش به بالا