جشنواره فیلم Indie-Syensya 2023 بر روی آبزی پروری Pinoy و «نوآوری پایدار» تمرکز می کند – FlipScience


علم مستقل، نوآوری پایدارعلم مستقل، نوآوری پایدار

DOST-STII/JuanFlix


(بیانیه مطبوعاتی DOST-STII) هفتمین فصل جشنواره فیلم Indie-Syensya با برگزاری جشنی از علم، فناوری و هنر، با فیلم‌هایی که در مورد پرورش جلبک دریایی و روش‌های نوآورانه تخم‌ریزی ماهی در 12 دسامبر گذشته در مرکز همایش بین‌المللی فیلیپین، پسای سیتی، برای کسب جوایز برتر رقابت کردند، به پایان رسید. مسابقه فیلمسازی علمی، که در سال 2016 راه اندازی شد، ابتکار بخش علوم و فناوری – موسسه آموزش علوم (DOST-SEI) با مشارکت شورای توسعه فیلم فیلیپین (FDCP) است.

در سال 2023، جشنواره بیش از 60 اثر را با موضوع “نوآوری پایدار: مهار علم و فناوری به سمت جامعه سبزتر” دریافت کرد، با هدف انتقال علم با استفاده از فیلم به عنوان ابزاری برای مستندسازی فعالیت های تحقیقاتی و کمک آن به توسعه علم و فناوری در یک کشور

Indie-Syensya Winners: دسته باز

indie-siyensya, Sagbot sa Dagat, Out of Sight, Out of Mind, KaKaSa Ba?indie-siyensya, Sagbot sa Dagat, Out of Sight, Out of Mind, KaKaSa Ba?

عکس‌هایی از «Sagbot sa Dagat»، «Out of Sight، Out of Mind» و «KaKaSa Ba؟»، از دسته باز. (DOST-STII)

“Sagbot sa Dagat” ساخته فرانکی جیمز بالوس، جایزه بهترین فیلم در بخش آزاد را به خانه برد و بینندگان را در سفر بلندپروازانه استارت‌آپ All.g مستقر در میندانائو غوطه ور کرد، زیرا آنها پتانسیل جلبک دریایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بررسی می‌کنند. این فیلم که جامعه پرورش دهنده جلبک دریایی در کلمبوگان، لانائو دل نورته را به نمایش می گذارد، برنده جایزه انتخاب بینندگان نیز شد.

“اولین قصد All.g تلاش برای یافتن جایگزینی برای اعتبارات کربن با استفاده از جلبک بود، اما معلوم شد که این امکان پذیر نیست. پس از کشف اهمیت پرورش جلبک دریایی، آنها به هدف دیگری روی آوردند و آن کمک به کشاورزان جلبک دریایی برای تولید بیشتر جلبک دریایی است. با آن، آنها این فناوری را توسعه دادند که می توانید در فیلم ببینید.»

ابردو، دانشجوی سال دوم رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایالتی میندانائو – موسسه فناوری ایلیگان، بر هدف این فیلم برای آموزش مردم در مورد پرورش جلبک دریایی و پتانسیل آن برای بهره مندی جوامع و محیط زیست تاکید کرد. “همه مردم در مورد پرورش کلپ نمی‌دانند و خیلی خوب است که ما این فرصت را داریم تا به مردم نشان دهیم که چقدر اهمیت دارد، به خصوص سر تئودولو، سر جوجیت و بقیه افرادی که در صنعت پرورش کلپ کار می‌کنند، به خصوص اینکه این کار بسیار مهم است. کاربرد در بسیاری از زمینه ها مانند لوازم آرایشی و بهداشتی. در صابون ها و بسیاری از ملزومات زندگی انسان استفاده می شود.

“خارج از دید، خارج از ذهن” توسط Nathan M. Gumba موفق به کسب مقام دوم شد و به شرکتی که با جایگزین های زیست تخریب پذیر ساخته شده از نشاسته کاساوا در حال متحول کردن صنعت بسته بندی است، متحول شد. ضمناً مقام سوم به “KaKaSa Ba؟” توسط Van Allen Eltagonde، مستندی در مورد شیوه های زیست محیطی مزرعه ویلا سوکورو، که ثابت می کند پایداری و کارآفرینی می توانند دست به دست هم بدهند.

برندگان Indie-Syensya: رده جوانان

indie-siyensya, semilya, Plugged for Progress: The Power 4 All Mission, anighamindie-siyensya, semilya, Plugged for Progress: The Power 4 All Mission, anigham

عکس‌هایی از «Semilya»، «Plugged for Progress: The Power 4 All Mission» و «Anigham» از دسته جوانان. (DOST-STII)

یک مستند ده دقیقه ای “سمیلیا” توسط Marck Palpal-Latoc تخم ریزی ماهی ناشی از هورمون و تأثیر آن بر ماهیگیران فیلیپینی را بررسی می کند. بهترین فیلم در رده جوانان اعلام شد.

“اول، ما می خواهیم به طور عمده روی کشاورزی تمرکز کنیم، اما از آنجایی که ما اهل ریزال هستیم، ماس مالاپیت پو سا امین یونگ Laguna de Bay، بنابراین ما روی بخش آبزی پروری یا شیلات تمرکز کردیم. ما به اداره شیلات و منابع آبزی در Tanay رفتیم و از کارشناسان آنجا در مورد نوآوری ها پرسیدیم. na pwede نامگذاری i– یک ویژگی na gamakan din ngayon ng mga ماهیگیران پو نام برای کارآفرینی برای ماکوکی پو سیا پالپال-لاتوک، دانش آموز کلاس 12 در دبیرستان ملی علوم ریزال، گفت: مطابق با موضوع امسال Indie-Syensya.

مقام دوم به “On for Progress: The Power 4 All Mission” توسط دومینیک امانوئل پنیا، فیلمی که سفر شرکت اجتماعی Power 4 All را برای بهبود زندگی فیلیپینی ها با ارائه راه حل های پایدار و نوآورانه برای جوامع بدون دسترسی به انرژی و آب تمیز دنبال می کند. فیلمی در مورد بازگشت دانش آموزان از استان کزون “آنیگام” توسط جریک مارک لارنس سی. گریمالدو که کلمات را با هم مخلوط می کند آنی (برداشت) و من خواهم (علوم)، مقام سوم را کسب کرد. شامل قهوه و سالاد جامعه کشاورزی در Dolores، Quezon.

جوایز ویژه

همه برندگان هر دو بخش جوایز و جوایز نقدی ۲۰۰ هزار پی‌اچ‌پی برای بهترین فیلم، ۱۵۰ هزار پی‌اچ‌پی برای بهترین فیلم دوم و ۱۰۰ هزار پی‌اچ‌پی برای بهترین فیلم سوم دریافت کردند.

همچنین از فیلم های برگزیده جوایز ویژه ای تقدیر شد:

  • بهترین فیلمنامه: «باگونگ بیس» ساخته مایکل جو جرونا
  • بهترین تدوین: «لوساو: کاوش کشاورزی شهری» اثر میکو بوان آکونا
  • بهترین فیلمبرداری: Daing’s Darryl Villafuerte
  • حساس ترین فیلم جنسیتی: «Natatanging Palayok» ساخته عین گیل کاموناس
  • جایزه برگزیده بیننده (جوانان): “3Cs: کشت و فرهنگ نارگیل” اثر کارلوس میگل هنریکس
  • جایزه انتخاب بیننده (باز): “Sagbot sa Dagat” اثر فرانکی جیمز بالوس

به‌عنوان آژانسی که به ارتقای پیشرفت علمی اختصاص دارد، وزارت علوم و فناوری به حمایت بی‌شمار خود از مسابقه فیلمسازی Indie-Syensya افتخار می‌کند، پلتفرمی که همگرایی علم، فناوری، نوآوری و هنر را جشن می‌گیرد. رناتو سولیدوم، دبیر DOST.MF


کتاب Flipscienceکتاب Flipscienceیک کتاب Flipscience در آمازون سفارش دهیدیک کتاب Flipscience در آمازون سفارش دهیدپیش سفارشپیش سفارش





Source link

پیمایش به بالا